Study visit to French Institutions: Introduction to the evaluation system of public policies

18/04/2017

Under the scope of the EU project “Strengthening the institutional capacity of the House of Representatives in Jordan", Altair Asesores organised a study visit to France from 20 to 23 February 2017.

The aim of the visit was to acquaint the Jordanian Delegation, formed by Members of Parliament and staff from the House of Representatives, to the French evaluation system on the implementation of public policies and legislation. To do so, the Delegation assisted to several very fruitful working sessions and seminars in the French Institutions and bodies: the National Assembly, with a special focus on the Committee for the Evaluation and Monitoring of Public Policies, the Senate, the Court of Auditors and France Stratégie, among others.

For more information about the event, please visit the Project’s Facebook page in the following link: https://www.facebook.com/pg/EU-Jordanian-Parliament-Project-1541515992803650/photos/?tab=album&album_id=1908466616108584 

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29/11/2018
AT PARAP II: ALTAIR coordina visita de estudios del INAP de la República Dominicana a centros de formación de funcionarios en España
La visita tuvo lugar entre el 19 y el 28 de noviembre de 2018 y el objetivo de la misma fue permitir a varios integrantes del Instituto Nacional de Administración Pública dominicano, incluida la  directora de la Institución Celenia Vidal, conocer de primera mano el trabajo que realizan varios Institutos Públicos españoles en el ámbito de la gestión de la formación, la formación por competencias y la innovación formativa. El Experto Principal de la AT al PARAP liderada por Altair, Juan Carlos González, fue el responsable de organizar y coordinar la totalidad de la visita y acompañó al grupo durante los encuentros en el país.   El grupo visitó el Instituto Andaluz de Administración Pública en Sevilla, el Centro de Formación de la Diputación de Alicante y la Fundación CEDDET en Madrid. Del mismo modo, se mantuvo un encuentro con el Instituto de Administración Pública de la capital española. Esta institución, que en la actualidad se encuentra inmersa en un proceso de cambio estructural, trasladó al grupo las principales prioridades de su plan estratégico para el período 2017-2020. En la parte final de la visita, las responsables del INAP dominicano se trasladaron a Lisboa donde mantuvieron encuentros con la Dirección General de Calificación de Trabajadores Públicos, es decir, el INA portugués. Una de las acciones clave previstas tras el viaje de estudios en el marco del PARAP II es que el equipo visitante traslade las lecciones aprendidas a otras entidades beneficiarias del programa como son la Policía Nacional, la Procuraduría General de la República o la Escuela Nacional de Migración.
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12/11/2018
XXIII Congreso Internacional del CLAD sobre la Reforma del Estado y de la Administración Pública
Los días 5 - 9  Noviembre 2018, el equipo de la AT al PARAPII acudió al XXIII Congreso Internacional del CLAD sobre la Reforma del Estado y de la Administración Pública, celebrado en la sede de la Universidad de Guadalajara (México). Este encuentro, convocado anualmente, reúne a  los máximos representantes de la Administración Pública de los países miembros, convirtiéndolo en un foro de referencia en la temática. El equipo de la AT participó en tres paneles distintos. La Jefa de la AT, Sonia Chirinos, intervino en el panel organizado por la Procuraduría General de la República Dominicana en materia de lucha contra la violencia de género, y en el coordinado por el Ministerio de la Mujer Dominicano. Este último incidió sobre la importancia de implantar la transversalidad de género en la Administración Pública para lograr una igualdad real. Por el otro lado, el Experto Principal, Juan Carlos González, expuso sobre el papel del PARAPII en la mejora del sistema de capacitación de los empleados públicos dominicanos, en el marco del panel "La capacitación como instrumento de fortalecimiento institucional en cooperación al desarrollo: el papel del donante".
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09/11/2018
Final conference of the project Policy and Legal Advice Centre (PLAC II)
The conference marking the completion of the project “Policy and Legal Advice Centre (PLAC II)” was held at the National Assembly of Serbia on November 9, 2018. During the conference, the results and activities of the project through which the European Union helps Serbia to improve the harmonization of national legislation with the EU acquis, implementation of legal acts and strengthen the capacities of institutions to successfully conduct accession negotiations, were presented. The implementation of the project worth 2.6 million EUR began in June 2016, lasting 30 months. Assistant Minister for European Integration Ksenija Milenkovic said that harmonisation of legislation with the EU acquis and implementation are crucial for further progress. She emphasised the importance of cooperation between institutions and experts and the flexibility during the project implementation, which enabled the inclusion of new activities that were not originally envisaged. Tanja Miscevic, the Head of the Negotiating Team of the Republic of Serbia for Membership Negotiations with the EU, said that PLAC II is one of the most successful projects funded by the EU, precisely because of its flexibility. Deputy Head of the EU Delegation to Serbia Mateja Norcic Stamcar welcomed the Government’s commitment to harmonising legislation with EU acquis and stated that the PLAC II project is one of the key ones providing support in this area. Harmonization of regulations is important also because citizens have direct benefits, she concluded. The PLAC II Project Team Leader Mojca Groselj said that the project was recognized as a significant support programme. During the implementation of the Project, there were 86 activities and 112 experts collaborated with 25 institutions in the preparation of 310 documents. Picture source
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